Jul på Fredriksdal 2020

Jul på Fredriksdal är mer än en vanlig julmarknad. Under tre dagar präglas hela området av genuin julstämning med gamla och nya jultraditioner. Upplev kulturhistoriskt julstök, hantverk och musik, dofter, marknadsmyller, vackra installationer och tusentals tända ljus i skymningen. Det är ett mycket stämningsfullt, omtyckt och välbesökt arrangemang – för många en kär tradition. Jul på Fredriksdal lockar årligen, om vädrets makter är med oss, upp mot cirka 20 000 besökare! Datum för 2020 är 4-6 december.

Anmäl dig som utställare

Vi är måna om att hålla hög kvalitet på vårt arrangemang. Beskriv därför dina produkter så utförligt som möjligt så att vi kan bilda oss en uppfattning om vad det är du har att erbjuda. Skicka gärna med bilder – det går bra att bifoga bilder som bilaga till intresseanmälan. Ange bara noga vem bilderna hör ihop med.

Anmäl dig senast 31 mars via anmälningsformulär. Fyll i alla uppgifter så noggrant du kan.

Besked om plats

När vi fått in alla intresseanmälningar, väljer Fredriksdal ut de försäljare som erbjuds plats. Det som påverkar urvalet är bland annat kvaliteten på produkterna, kulturhistorisk koppling och
flexibilitet i placering. Det totala försäljningsutbudet ska bidra till stämningen, och vara så mixat och varierat för besökarna som möjligt.

I juli-augusti skickar vi besked om ni fått plats på marknaden eller ej. Samtidigt skickas faktura på utställningsavgiften. Betalningsvillkor är 30 dagar.

Bra att veta

När: 4-6 december 2019, fredag klockan 13:00–19:00, lördag och söndag klockan 11:00-18:00

Var: Fredriksdal museer och trädgårdar, Helsingborg

Sista anmälningsdag: 31 mars 2020

Kostnad: se prisinformation

Placering: vi försöker i möjligaste mån placera er enligt era önskemål. Ange gärna 1:a och 2:a handsval i din anmälan.

Övrigt: Jul på Fredriksdal är en kulturhistorisk marknad på ett museum. Den fina, genuina julstämningen är något vi skapar tillsammans – där spelar du som försäljare en oerhörd viktig roll. Vi ber dig därför undvika plast och plastpåsar och istället använda naturmaterial vid ditt marknadsstånd. Försök återspegla kulturhistorien i din rekvisita, dina skyltar och din försäljning och tänk efter hur du själv skulle vilja uppleva julmarknaden som besökare.